Veiligheid op het spoor is uitermate belangrijk en wordt onder andere gewaarborgd door het plaatsen van automatisch werkende seinen.
Deze seinen kunnen werken volgens verschillende principes waarbij een veel toegepast principe de “elektrische scheidingslas (=isolatielas)” is. Hierbij worden de spoorstaafverbindingen wel mechanisch aan elkaar verbonden maar elektrisch van elkaar geïsoleerd door middel van een lijm/ platen verbinding. Voor een goede hechting van de lijm dient de rail over een lengte van ca. 400mm egaal gestraald te worden. Naast het egale straalresultaat is ook de repeteerbaarheid van groot belang en wilde één van europa’s grootste spoorwegbeheerders dit proces automatiseren. Na een goede inventarisatie van de wensen en eisen is er een installatie ontwikkeld en gefabriceerd die als volgt werkt:
Met de levering van deze volautomatisch werkende installatie wordt een beter en constanter straalresultaat verkregen dat op zijn beurt weer bijdraagt aan veiliger vervoer over het spoor. Voor meer informatie: Jan Panhuis, tel 074 – 255 82 91. |